Dette er en oversigt over mine/ vore biler gennem næsten 50 år!
Bil historik
„Min første bil”? Det vil sige – jeg købte sådan én, men blev aldrig færdig med at reparere den og byttede den, sammen med en knallert, til en anden bil – som kunne køre!
Dette var hvad der kom ud af byttet med Mascot og knallert. Min Opel var magen til dette billede, bortset fra tagbagagebæreren
Vores første bil. Da jeg en dag kørte bag en anden bil som smed en sten op på forruden „kom jeg til” at sætte bilen i førstegear – uheldigvis med ca. 80 km/t – jeg skal hilse og sige, at motoren lød underligt – det blev en større reparation, hi!
Næste brugte bil måtte vi vente på, da vi bestilte den hos Levin i Søndersø – som skaffede ønskebilen hjem, klargjorde og malede i den ønskede farve – det var en go’ bil selvom den havde gule plader. 😉
Eneste billede i sort hvid, men bilen var lyseblå – født som GTI, men fik motoren taget ud og erstattet af en L motor. Bilen var monteret med store „amerikaner” kofangere, store marchal fjernlygter og knæbeskytter i kabinen.
Nu skulle der køres i diesel. Bilen var helt græsgrøn ved overtagelsen, men skulle på et tidspunkt motorrenoveres i 1986, og vi benyttede lejligheden til at få den malet „Marsrød” hvilket var „in” på det tidspunkt.
På vores 10 års bryllupsdag gav vi hinanden en „nyere” brugt bil – den var kun 2½ år gammel og kostede 105.500,- men vi fik 25.000,- for vores Marsrøde Golf LD.
Vi skulle lige prøve at køre i en benzin bil igen. Den var såmænd udmærket til at trække campingvogn men, men lidt dyr i drift. Den kostede 159.995,- og vi fik 40.000,- for vores Corolla.
Vores første nye bil og med en dieselmotor igen – perfekt som campingtrækker. Vi gav 292.975,- for den og fik 86.975,- for vores Volvo og yderligere 50.000,- for min fars Opel Corsa 1.2 Swing som vi havde arvet!
Firehjulstræk – et længe næret ønske som også blev indfriet ved bugsering med campingvognen, men på landevejsbakkerne kneb det lidt. Efter chip-tuning var der til gengæld ingen problemer. Kostede 285.996,- minus 170.000,- for vores Avensis. Bilen havde gule plader.
Efter de gule plader, skal der igen være plads til passagerer og vi køber derfor denne bil med god plads til alt i kabinen og frem for alt den bedste campingtrækker vi har haft. Prisen landede på hele 386.539,- mens vi fik 113.683,- for RAV4. Vi havde bilen i 11½ år.
Efter at have kørt „Japansk” i ca. 30 år, var det nu igen tiden med en Europæisk bil. Vi faldt for modellen på en campingtur til Harzen, hvor vi fik lov at prøve en tur med nogle medcampister. Pris 358.175,- og vi fik 70.175,- for vores 11 år gamle Verso – og bilen er en fornøjelse at køre i.